lauantai 1. elokuuta 2015

Hyvä elämä ei ole häpeä

Tässä Lontoosta kirjoittelun välissä on pakko jakaa vähän mielipiteitä ihmisistä ja työpaikoista.

Miksi kaikki olettavat ettei kukaan pidä työstään? Miksen saisi sanoa että työni on super kivaa? Ovatko kaikki oikeasti niin kateellisia etteivät halua kuulla jos toisella menee hyvin?

Itse pidän nykyisestä työpaikastani, työkavereistani, työajoistani, työtehtävistäni ja oikeastaan ihan kaikesta työhöni liittyvästä enkä millään haluaisi tuolta vaihtaa pois. Onneksi hetkeen ei tarvitsekkaan. Lisäksi olen unelmieni työssä. Eihän tuosta rahaa saa paljon mitään, mutta pikkutytöstä asti olen tuommoisesta työstä haaveillut ja nyt olen sinne vihdoin päässyt. Miksen siis saisi sanoa että pidän siitä?

Olen tässä jo monta kertaa törmännyt mitä kummastuneempiin ilmeisiin kun multa on kysytty "mites töissä?" ja vastaan että hyvin. Joskus siihen perään kuuluu vielä "oikeesti? eikö mukaan mikään ärsytä?". Nokun ei ärsytä. Tekeekö se musta jotenkin huonon? Eihän se mun vika ole jos joku ei omassa työssään viihdy, mutten myöskään halua leijua unelmatyöpaikallani. Osa ei edes ymmärrä että leffateatterityöskentelystä voisi pitää, mm. sukulaiseni. Olen aika pohjalla ja "väliaikasessa" työssä.

Kun multa kysytään miten meni töissä tai oliko inhottava ruuhka, vastaan aika ympäripyöreästi että ihan ookoo oli koska en jaksa selitellä miten mua ei häirinnyt ne jonot ovelle asti tai se kun kymmenen popparilaatikkoa kipattiin puolivahingossa aulan lattialle. Eikä haitannut se epäkohtelias vanha setäkään.

Meihin on jotenkin typerästi iskostettu se että omaa hyvää oloa pitää hävetä, samoin omaa työpaikkaansa (paitsi jos se on jollain tavalla syvältä). Ja tämä häpeäminen koskee kaikkea hyvää oloa. Haluanpa siis tähän loppuun jakaa teille häpeilemättä mun elämän parhaimmat asiat ihan vaan teidän muiden epäonnesta nauttijoiden kiusaksi:

- Mulla on H U I K E A työpaikka, -porukka ja -kaikki
- Mulla on H U I K E A N M A H T A V A kämppä
- Mulla on H U I K E A poikaystävä/avopuoliso
- Mulla on H U I K E A perhe
- Mulla oli tänään H U I K E A N hyvää ruokaa mukana töissä
- Join äsken H U I K E E T A kokista
- Kuuntelen just nyt H U I K E E T A Bring Me The Horizonia
IMG_9937 
 M U L L A   O N   O I K E A S T I   H U I K E A N   H Y V Ä   E L Ä M Ä   J U S T   N Y T  ! !
ja mä rakastan mun työtä että siinä teille !

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti