sunnuntai 7. helmikuuta 2016

Aamupala, Brunssi, Lounas, Välipala, Päivällinen, Illallinen, Iltapala, Yöpala

IMG_1862
Pitkästä aikaa vapaa sunnuntai. Onko siis parempaa aikaa höpistä elämäni suurimmasta rakkaudesta ruuasta? Brunssit, hitaat aamupalat, kunnon kokkailut ja järkyttävät tiskimäärät oikein urakalla katetun ruuan jälkeen...

Rakkaus varsinkin brunsseja kohtaan alkoi laivalla suurinpiirtein vuosi sitten. Löysin hyvän tarjouksen huippuhytistä ja hintaan kuului erikoisaamiainen. Puolitarkoituksella ohi nukutun aamiaisen sijaan tuli tutkailtua brunssimahdollisuuksia, aamupalakupongilla kun pystyi maksamaan osan tästä hemmottelusta. Brunssipöytään tarjoiltiin suoraan leivät, croissantit, lämpimät ruuat, skumpat, mehut, kahvit ja teet. Luksusta. Fiilis oli kuin milläkin porholla ja tuli hymyiltyä kurkkuviipaleillekkin enemmäin kuin laki sallii. Kotona oli pakko järjestää brunssi oikein pitkän kaavan mukaan ja onpa sitä tullut viljeltyä edelleen mukavan usein suurina ja pienempinä setteinä.

Överein brunssi taidettiin järjestää viime syksynä meidän 3. vuosipäivänä. Niin paljon syötävää, ettei kyllä ihan heti uponnut huippupäivälliset jotka myös kyhättiin. Vuosipäivä omistettuna ruualle on jo ihan tapa. 1. vuonna käytiin Hard Rock Cafessa Helsingissä, seuraavana vuonna varattiin pöytä Gaijinista ja nyt kokkailtiin itse. Mitäköhän ensi vuonna keksisi? Slurps
IMG_1694
Olen myös löytänyt rakkauden kattauksiin ja astioihin. Aikuusuus i'm here! Iittalan astiat on mun uusin rakkaus ja niihin upottaisin vuokrarahanikin jos vain voisin. Oon myös oppinut nauttimaan hyvästä valkkarista tai skumpasta silloin tällöin ruuan kanssa. Peruskotiruuanlaitto ei kuitenkaan nappaa. :D Onneksi mulla on tuo miehisempi puolisko joka valmistaa perussafkat ja ihan mielelläänkin vielä.

Överien brunssien lisäksi harrastan övereitä sushisettejä. Kaiken maailman oheisruokaa ja herkkua ja joskus jopa 8 rullaa sushia. Sushi on niin helppoa tehdä ja ihan huikean hyvää! Omassa kämpässä täytyy myös luoda omat perinteet, niinpä itsenäisyyspäivään meillä kuuluu jättikasa sushia sohvapöydällä ja linnanjuhlat telkkarista. Ehkä joskus jaan tännekin mun sushivinkkejä hyvistä täytteistä!
IMG_1827
Tässä kirjoitellessa iski hullu nälkä! Tänään menusta onneksi löytyy hamppareita :9 On se ruoka vain parhain piristys harmaaseen säähän ja arkeen!

Psst. Mun blogi täytti keskiviikkona (3.2.) 6 vuotta! O M G (vaikka haluaisinkin poistaa noi 2010 postaukset niin antaa olla siellä, on nekin osa mua ja mun kulunutta elämää hah)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti